Avance refererer til den fortjeneste, der opnås ved salg af varer eller tjenester, når omkostningerne ved at erhverve eller producere dem er fratrukket. I fysisk detailhandel er avancen forskellen mellem salgsprisen på et produkt og de omkostninger, der er forbundet med at erhverve, lagre og sælge det, såsom indkøbspris, driftsomkostninger og personaleomkostninger.
Online kan avance også omfatte gebyrer og provisioner, der opkræves af betalingsbehandlere eller platforme, når der foretages elektroniske transaktioner. Denne form for avance udgør ofte en procentdel af det samlede transaktionsbeløb.
For detailhandlere og virksomheder er forståelse og styring af avance vigtigt for at maksimere indtjeningen. Det indebærer ofte overvågning af omkostninger, prisfastsættelses strategier og effektiv lagerstyring, både i fysisk og digital handel.
Hvad betyder avance?
Skrevet af Microcom A/S
Siden 1983 har vi leveret forretningsløsninger til detailhandel og e-handel. Vi er specialister i at levere kassesystemer, webshop integrationer og økonomi integrationer, som er skræddersyet til vore kunders behov.
Hvordan finder du nye kunder?
I denne e-bog gennemgår vi, hvordan du kan finde flere kunder til din butik. Vi har samlet 5 konkrete måder, hvor du kan få flere kunder til din butik. I bogen kan du blandt andet læse om:
- Konkrete måder at øge kendskabet til din butik.
- Tips og tricks til at give dine kunder en unik oplevelse i din butik.
- Effektive måder at forbedre din kundeloyalitet.
- Hvordan du skaber en anledning for kunden til at handle i din butik.