Kirkens Korshær Genbrug

Nem og fremtidssikret kasseløsning til Danmarks største nonfood retail kæde

Den første genbrugsbutik åbnede i Aarhus den 21. november 1972. I dag driver Kirkens Korshær mere end 240 genbrugsbutikker fordelt over hele landet ved hjælp af frivillig arbejdskraft.

Brugervenlighed og driftsikkerhed
Kirkens Korshær har næsten 400 ansatte til at udføre socialt arbejde. Butikken drives udelukkende af frivillig arbejdskraft, og mange af de hjælpende er godt oppe i pensionsalderen. Derfor havde Kirkens Korshær brug for et kassesystem, der kunne dække de avanceret funktioner, men samtidigt være meget enkelt i brug.

 

”Vi havde flere systemer til test, men der var ingen tvivl om, at Microcoms løsning var den mest fleksible, brugervenlige og driftssikre. De var også gode til at skalere de lokale «front-end» butiksløsninger ned. Ekspedienterne skal nu kun igennem nogle få steps i forbindelse med et salg – og vi kan naturligvis fortsat trække på alle de avancerede «Back Office» features, når der er behov for det.”

Dorthe Egede Hansen, genbrugskonsulent

EasyPOS gav os nye muligheder til at optimere vores butikker

”Indførelsen af Microcoms EasyPOS løsning åbner en række nye muligheder og perspektiver for Kirkens Korshær. I den enkelte butik kan man fx se hvilke varegrupper, der sælger bedst – og hvilke, der skal præsenteres bedre. Statistikkerne viser også, hvornår der er mest run på butikken, så vagtplanen og lukketiderne kan optimeres. Desuden kan man via en kundevendt skærm og kassebonerne gøre kunderne opmærksom på aktuelle tilbud, events mv.”

 

”Tilsvarende får konsulenterne mulighed for at følge den enkelte butik og den overordnede udvikling. Sælger en vare f.eks. unaturligt lidt ét sted, kan konsulenterne træde til og hjælpe de frivillige med at booste salget. Og er der ikke salg i sjældne bøger på Sydfyn, kan det være, at lageret kan realiseres til betydeligt bedre priser i Aarhus.”

Læs hele artiklen her Kirkens Korshær

Ring Mig Op

Ring mig op
Sender