Den 25. maj træder den nye dataforordningslov som bekendt i kraft.

Det betyder, at alle som opbevarer data af personlig eller af personfølsom karakter skal dokumentere opbevaringen.

I er som virksomhed dataansvarlig og har tillige ansvar for at indhente relevante databehandleraftaler.

Som kunde hos os vil vi bede jer om at downloade én af de 2 nedenstående aftaler, udfylde den, underskrive og sende retur til os på support@microcom.dk.

 

Guide til at udfylde Databehandleraftale

Det findes 2 versioner af Databehandleraftalen:

Databehandleraftale v4 – hosted er til kunder som har EasyPOS liggende ved Microcom ApS. Dette gælder de fleste af vores kunder.

Databehandleraftale – standalone er til kunder der har EasyPOS liggende lokalt på PC eller egen server og kun har backup og/eller evt. hotline hos os.

På side 1 angives navn på tegningsberettiget person, samt butikkens CVR og adresse. Microcom Databehandleraftalen har til formål at sikre overholdelse af behandling af data i henhold til den nye EU persondataforordning som træder i kraft den 25. maj.

På side 7 bedes I underskrive og derefter sende retur til support@microcom.dk. I vil så indenfor kort tid modtage Databehandleraftalen retur med vores underskrift.

Her er en lille guide der viser hvordan du kan gøre dette

 

 

Yderligere krav og ønsker

Er der ønsker om at vi behandler jeres data anderledes end vores standard, bedes I udfylde bilag A og bilag B.

DETTE VIL DOG IKKE VÆRE NØDVENDIGT FOR STØRSTEDELEN AF VORES KUNDER

Bilag A

A.1 Skal I beskrive hvordan data skal behandles.

A.2 Årsag til hvorfor data skal behandles anderledes (A.2 udfyldes kun hvis A.1 er udfyldt)

A.3 Hvornår skal data slettes? (A.3 udfyldes kun hvis A.1 er udfyldt)

 

Bilag B (udfyldes kun hvis bilag A er udfyldt)

B.1 Angiv type af personoplysninger

B.2 Angiv kategori af registrerede

 

 

For at udfylde, underskrive og sende retur skal du bruge Adobe Acrobat Reader. Den kan hentes her