Et varelagersystem i en detailbutik er typisk en del af din POS løsning, men kan være et separat software system. Det anvendes til at administrere og spore mængden af varer og produkter, der er til rådighed i virksomheden. Det indeholder oplysninger om hver enkelt vare, og kan bl.a. indeholde beskrivelse, antal, pris, leverandør, lagerlokation, lagerdato og salgsdato. Derfor er det også kaldt et lagerstyringssystem i mange sammenhænge. Varelager system kan integreres med andre systemer såsom regnskab, salg og indkøb. Det vil sige, at når du bestiller varer hjem kan du anvende smarte import værktøjer, som trækker vareoplysninger fra leverandøren over i dit lagersystem. Når så varen bliver solgt i f.eks. dit kassesystem vil varen blive fjernet fra tilgængelige vare i din butik, men kan stadig spores. Til sidst, vil salget af varen blive registreret i dit regnskabssystem. Hvis systemerne ikke er integreret, ville man skulle foretage dette manuelt. Varelager system giver mulighed for at overvåge lagerbeholdningen i realtid, planlægge fremtidige indkøb og tage beslutninger baseret på aktuelle salgstrend og rapporter – så som hvad skal vi promovere bedre i næste udsalgsperiode eller hvilken vare sælger godt og skal til næste indkøb købes i et større sortiment. Et velfungerende varelager system kan reducere omkostninger, øge effektiviteten og forbedre kundeoplevelsen ved at sikre, at de ønskede varer er til rådighed på lager.
Hvad er et varelagersystem / Inventory management system?
Skrevet af Microcom A/S
Siden 1983 har vi leveret forretningsløsninger til detailhandel og e-handel. Vi er specialister i at levere kassesystemer, webshop integrationer og økonomi integrationer, som er skræddersyet til vore kunders behov.
Hvordan finder du nye kunder?
I denne e-bog gennemgår vi, hvordan du kan finde flere kunder til din butik. Vi har samlet 5 konkrete måder, hvor du kan få flere kunder til din butik. I bogen kan du blandt andet læse om:
- Konkrete måder at øge kendskabet til din butik.
- Tips og tricks til at give dine kunder en unik oplevelse i din butik.
- Effektive måder at forbedre din kundeloyalitet.
- Hvordan du skaber en anledning for kunden til at handle i din butik.