AR, eller Augmented Reality, er en teknologi, der overlapper computer-genererede billeder, lyde eller andre data med den virkelige verden. Det skaber en sammensmeltning mellem ens fysiske omgivelser og virtuelle elementer. Et populært eksempel på AR (Augmented Reality), som mange vil kende til, er mobilappen Pokémon Go, hvor spillerne kan fange virtuelle væsener, kaldet Pokémon, placeret i den virkelige verden gennem deres smartphones kameraer med AR (Augmented Reality) technologi
AR (Augmented Reality) har også stort potentiale i detailforretninger, hvor det kan bruges til at give kunderne en helt unik oplevelse. Giga brands som LEGO og L’Oréal bruger allerede denne technologi med stor succes. Se hvordan herunder:
I konteksten af detailbutikker kan AR (Augmented Reality) anvendes på en række innovative. Vi har listet et par stykker herunder:
Virtuel prøvning: Ligesom Pokémon Go lader spillere fange Pokémon i deres faktiske omgivelser, giver AR (Augmented Reality) mulighed for at detailhandlere kan tilbyde kunderne at prøve tøj, accessoires, eller endda makeup på uden at skulle ændre sig fysisk ved at bruge AR-spejle eller deres egne smartphones.
Produktinformation: Ved at pege en smartphone mod et produkt kan kunderne få adgang til en fordybet visning, der kan inkludere specifikationer, tilgængelige størrelser, farver eller endda animerede demonstrationer, der minder om hvordan Pokémon Go-spillet viser oplysninger om Pokémon-karaktererne.
Interaktiv markedsføring: Pokémon Go engagerede brugere ved at integrere spillets funktioner i den reelle verden. Detailbutikker kan vedtage en lignende tilgang ved at anvende AR (Augmented Reality) til at gøre reklamer levende med animeret indhold eller skabe interaktive spil, som kan friste kunderne til at besøge butikken.
Navigation: Præcis som AR (Augmented Reality) i Pokémon Go hjælper spillere med at finde Pokémon i virkeligheden, kan butikker bruge AR-baseret navigation til at guide kunder gennem store detailbutikker for at finde produkter eller tilbud.
Immersive branding-oplevelser: AR tillader brand at skabe unikke og mindeværdige kundeoplevelser, som f.eks. at lade en virtuel maskot fra virksomheden guide brugeren gennem shopping-oplevelser.
AR-funktioner i detailhandelen tilbyder kunderne underholdning, effektivitet og personliggjorte shoppingoplevelser. Kunderne forventer i stigende grad en oplevelse, når de handler, specielt når de handler i fysiske butikker. Derfor oplever butikker at AR (Augmented Reality) øger kundetilfredsheden og giver butikker et forspring i et stadig mere konkurrencepræget marked.
Ønsker du at høre mere om AR (Augmented Reality) og hvordan du kan bruge det i din butik?
Kontakt os: